top of page

Våra Policys

01

RESERVATION AV BILAR

För att vi ska kunna hålla bilen reserverad, kan du som kund välja att betala en handpenning
som normalt är 10 000:- och resterande belopp av bilens pris betalar du vid leveranstillfället. 
Handpenningen återbetalas inte om till exempel hela affären inte fullföljs.
När en bil inte är reserverad med en handpenning så är bilen fortfarande tillgänglig för alla spekulanter.
Vi rekommenderar att man kontrollerar att bilen man ska se fortfarande finns tillgänglig innan man besöker oss

​

Våra kontouppgifter: Clearingnr: kontonr:
Swish nummer:
När en handpenning betalas in ska alltid registreringsnummer lämnas som meddelande.

02

Annonsering

Vi publicerar våra annonser på Bytbil, Blocket och vår hemsida. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar eller felaktigt annonserade bilder i våra annonser. Vid tveksamheter får ni gärna kontakta oss för mer information.

03

Betalning

Hos oss kan ni betala med betalkort (debet kort), banköverföring från Swedbank, postväxel och swish.
Kreditkort tar vi inte emot.

04

Leverans

Vi levererar endast bilar där vi tagit emot full betalning.

05

Finansiering

Vår samarbetspartner är Ecster (tidigare namn Handelsbanken finans). Kontantinsatsen är 20% och längsta avbetalningstiden är 7 år. 
För kunder som kommer långväga rekommenderar vi att man låter oss utföra en kreditansökan innan besöket hos oss för att säkerställa att krediten blir beviljad. 
För lånelöfte kan ni besöka https://www.ecster.se/lan eller kontakta en säljare hos oss för en kreditansökan.

06

Bil i inbyte

När du lämnar din bil i inbyte hos oss behöver du ta med bilens senaste utfärdade registreringsbevis (det gula pappret), bilens båda nycklar, vinterhjul, servicebok och övriga tillbehör som hör till bilen.
Vi löser restskulderna som finns på din bil i samband med affären.
När vi har registrerat om er inbytesbil så upphör er gamla försäkring att gälla per automatik.
Vi utför ett inbytestest på er bil innan vi tar bilen i inbyte. Skulle väsentliga fel påträffas som vi tidigare inte informerats om, kan inbytespriset komma att justeras.

07

Försäkring och ägarbyte

Vid leveranstillfället hjälper vi er med att teckna den mest förmånliga försäkringen och genomföra ägarbyte.
Vi utför ägarbyte elektronisk via Infotorg.
För personer som nyligen fått svenskt personnummer krävs det att man kontaktar transportstyrelsen för att få sina uppgifter inlagda i vägtrafikregistret. Saknas dessa uppgifter så kan vi inte registrera om bilen på nya ägaren.

08

Bilarnas skick och kondition

Alla bilar som finns till försäljning har genomgått en omfattande kontroll för att klara av vår höga kvalitetsstandard.
Bilarna rekonditioneras in och utvändigt och bilar som befinner sig i besiktningsperiod besiktas av oss.
Vi utför även service på de flesta bilar där det är mindre än 500 mil kvar till service. Vissa undantag finns.

09

Garanti

På de flesta av våra bilar lämnar vi 6 månader garanti via Svensk Bilgaranti. Vid eventuella fel som uppstår kontaktar man
Svensk bilgaranti för handläggning innan reparation påbörjas. Skador som inte är handlagda och godkända av din garantileverantör bekostas av bilägaren.
I garantilösningarna ingår inte slitagedelar eller serviceunderhåll. Exempelvis bromsskivor, bromsbelägg, däck, lampor och bilbatteri.

​

Defekter som repor, stenskott, eller andra utvändiga eller invändiga skador måste uppmärksammas av köparen innan eller vid tillfället som bilen levereras. Vi tar inget ansvar för skador som uppmärksammas efter köpet.
Skador på lacken eller inuti bilen som reklameras efter leverans kan ha uppkommit efter leverans.

10

Bil i inbyte

När du lämnar din bil i inbyte hos oss behöver du ta med bilens senaste utfärdade registreringsbevis (det gula pappret), bilens båda nycklar, vinterhjul, servicebok och övriga tillbehör som hör till bilen.
Vi löser restskulderna som finns på din bil i samband med affären.
När vi har registrerat om er inbytesbil så upphör er gamla försäkring att gälla per automatik.
Vi utför ett inbytestest på er bil innan vi tar bilen i inbyte. Skulle väsentliga fel påträffas som vi tidigare inte informerats om, kan inbytespriset komma att justeras.

11

Extrautrustning

Motorvärmar kablar, kupéfläktar, punkteringsvätska, elektrisk däckpump är exempel på utrustning som inte ingår. Fråga din säljare vid intresse av någon bil

12

Reklamation

Eventuella reklamationer som uppstår ska omgånde framföras till Svensk Bilgaranti. I informationsbladet som ni fått från ert garantibolag finns instruktioner hur man går till väga. Var uppmärksamma på att noga läsa igenom villkoren och ert garantibevis om vilka komponenter som er garanti innefattar.

bottom of page